keskiviikko 10. heinäkuuta 2013

When everypoby's crazy

Nonih!

Eli Spitaalinen kirjoilla jälleen.
Taas hieman cosplay asiaa näin alkuun. Elikkäs, ylihuomenna lähdetäänkin Kuopioon, conibussin kyydissä. Matkaan menee viisi tuntia ja, ah, olenkin aina rakastanut pitkiä automatkoja. Cossina toimii Nyan cat Gijinka version ja sunnuntaina sekakierroksella cosplay deitissä. Ihka ensimmäinen cosplay deittini ja vähän jännittää. Onneksi sentään sai kysymykset etukäteen niin eivät nurkan takaa tulleet. En halua viedä teiltä jännitystä, joten en laita kysymyksiä tähän, mutta kysymyksistä jos mitään osaan päätellä niin kysyjänä saattaisi toimia Dr. Franken Stein, Soul Eaterista. Saatan olla väärässäkin, enhän minä kaikenmaailman hahmoja tunne, mutta se oli ensimmäinen joka tuli mieleen.

Tosiaan, sain siis eilen Nyan catin cossin valmiiksi ja tänään saapui peruukki postissa. Olen jotenkin helpottunut että enää vain viimeistelyjä ja kaikki on valmista. Jonkinlainen kangasvyö pitäisi vielä väsätä, mutta tuon nyt tekee vartissa ellei nopeamminkin. Lähinnä vain peittämään tyllihameessani olevaa rumaa yläreunaa, mutta laitan siihen taakse vielä varmaan jonkun kivan rusetin. Hännästä löytyy sininen rusetti ja korvista vaaleanpunaiset, minkäs värinen vyö sitten? Lila?

Sain myös vihdoin ja viimein Reno cossini niin valmiiksi kuin tällä hetkellä sen voin saada. Nyt puuttuu enää kengät (no, on mulla maiharit, mutta postissa olisi tulossa sellaset uudet kivat maiharit 8 sentin pohjalla, kun tällänen pätkä olen) ja ne lasit mitkälie, jotka kanssa tulossa postissa, mutta USA:sta tulevat joten hiukan kestää vielä. Mutta kuitenkin Nyan catistä kuvia vasta Animeconin jälkeen, mutta Renosta saatte jo pieniä maistiaisia ^^
 Huomasin vasta tässä nyt kuvaa katsellessani, että korvasta tosiaan puuttuu vielä korvis, mutta sellaisen kuitenkin omistan, joten ei hätää Traconiin sen laitan, ja jos kesällä nyt on joku cosplay miitti niin sinne sitten koekäyttöön koko cossi.
Ja tälläinen ihana selfshotti xD (Oi, ilmeeni on niin kaunis että oikein häikäisee) Ei, oikeesti tykkään tästä kuvasta jotenki, ilme ja muutenki, jotenki vaan tykkään. Bindaus tosiaan paremmin sitten kun en ole vain sovittamassa cossia, sitten pistän kuulkaas ihan tosissaan kunnon pintelibindit, että komeinkin mies ihan häikäistyy xD. Mutta kuitenkin, housuja en ole tehnyt itse, mutta kaiken muun kyllä. Tiedän, kaikki noista vaatteista olisi voinut ostaa, mutta minula on pakkomielle siihen, että cossin täytyy ainakin suurimmaksi osaksi olla itse tehty, ja sitäpaitsi, mistäs löydät naisen hartioille sopivaa miesten puvuntakkia? Et mistään, joten teon helvetillisyydestä ja olkatoppausten kapinasta huolimatta sain takin valmiiksi ja olen siitä nyt hyvin ylpeä. No ooke okei, tein koulussa niin sain ihan ammattilaisapua xD. Kauluspaidan olen aikaisemmin tehnyt koulussa joten siitä ei huolta. Enää piti vain stailata peruukki ja tehdä proppi, jotka iloisesti sain toissapäivänä valmiiksi =) Kenkiä ja laseja odotellessa (ainii, tein noi punaset viivat permanenttitussilla, ja mulla on sitä naamassa saatana vieläki xDD)

Aloitin tämän takia myös tekemään itselleni binderiä. Yksi vaihtoehto mitä olen miettinyt on vaan pistää pintelillä (tiedättekös mitä hevosille pistetään jalkaan) toimivat omasta mielestä tosi hyvin ja pystyy pistämään suoraan iholle, ilman että valuu. Toinen mitä mietin olis tehdä tämän ohjeen mukaan. Kaverit on sanonu että toimii tosi hyvin, mutta pinteleissä on kyllä vähemmän vaivaa... Tosin ton päällepukemiseen tuskin menis niin kauaa. No mulla riittää kyllä aikaa ennen Traconia miettiä sitä.

Cosplaysta puheenollen, koska oon ny kilpaillu sellaseen neljään viiteen kertaan, ja valmistanut aimo liuan pukuja ja harrastanut teatteria kaheksan vuotta, mun tekin vaan hirveesti mieli yrittää Traconiin pukukilpailun tuomariks (huom. yrittää) mutta mulla ei vaan riitä siihen pokka. Mua pelottaa, et jos jostain kumman syystä tällänen ipana sinne pääsiski, olisin aivan paska ja ne muut vaan kattois mua nenänvartta pitkin ja silleen. Tää on eka kerta ku mua cosplayn kanssa on tuntunu siltä ettei omat rahkeet riitä johonki (Okeiokei, Eurocosplayta ja WCS:ää ei lasketa) ja se on tooooosi hämmentävä fiilis. Jotenki vaan... Se ei tunnu oikeelta. Vaik tiiän, et olisin varmaa aika paska tuomari, sitäki ois kiva kokeilla, mut mua tosiaan hieman pelottaa... Noo ehkä mä oottelen vielä parisen vuotta ja haen sitten. Katsotaan...

Mutta siis, muusta elämästä:
Olin tänään kaverin 20v synttäreillä. Siellä oli SATEENKAARIKAKKU!!! Se oli ihan mahtava. (Siis tiedättehän niitä kakkuja joissa on sisällä sateenkaaren värit) Ja sitäpaitsi maistu tosi hyvältä. Kaikki meni perus synttäritunnelmissa, kunnes kello alko oleen jotain yli kaheksan ja alettiin leikki kaverin action figuureilla. Pistettiin FF seiskan tyypit perustaan bändin. Cloud soitti kitaraa ja 16vee Cloud laulo, Aerith soitti synaa, Cid oli rummuissa ja kaikkein paras: Vincent toimi taustatanssijana!!! Me pistettiin Vincent tanssii balettii!! Ja sit ku alettiin olee toooooosi väsyneitä alettiin paritella niitä figuja ja todettiin et Cloud saa leikkii ittensä kanssa ja Vincent ja Cid päätyy sänkyyn ja Aerith nurkkaan itkemään, koska kukaan ei tykkää siitä. Meillä tosiaan oli hauskaa (siinä vaiheessa kaikki alko olee jo niin sokerikänneissä ettei mitään rajaa)

Mutta kuitenkin, tulin just kotiin ja oon hiton väsyny, joten meen nukkumaan ja viimeistelin Nyan Cat cossini huomenna.

Eli siis, öitä rakkaat!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti